Biztonság a kocsiban (2/1. rész)

Biztonság a kocsiban (2/1. rész)

| 2017. február. 02. | Biztonság a kocsiban (2/1. rész) bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A gyerekülés-választás sokkal összetettebb feladat, mint elsőre gondolnánk. Számításba kell vennünk gyermekünk súlyát és magasságát, miközben a különféle biztonsági tesztek eredményeit sem hagyhatjuk figyelmen kívül. Kétrészes cikksorozatunkban most segítünk áttekinteni a legfontosabb tudnivalókat.

 Hogyan csoportosítják a gyereküléseket?

 Először is súly szerint. Minden gyerekülésen megtalálható egy narancssárga címke, amin feltüntetik az ülés súlyhatárát. Eszerint az ülésék öt nagyobb kategóriába sorolhatóak:

  • 0 és 0+ csoport (13 kg alatti babának, kb. 11-12 hónapos korig)
  • I csoport (9-18 kg közötti kisgyereknek, kb. 9 hónapostól 4 éves korig)
  • II csoport (15-25 kg közötti gyereknek, kb. 3-tól 7 éves korig)
  • III csoport (22-36 kg közötti gyereknek, kb. 6-tól 12 éves korig)

 Az ülésválasztásnál figyelembe kell venni a magasságot is, ha a fej túllóg a fejtámlán, a gyerek kinőtte az ülést. Amikor pedig egy gyártó univerzális gyereküléssel kecsegtet, érdemes fenntartásokkal kezelnünk, mert a három súlykategóriát átfogó darabok inkább szükség- mintsem tartós megoldások.

A 0-ás csoportba tartoznak az úgynevezett babahordozók. Ezeket mindig menetiránynak háttal kell bekötni, miközben ügyelünk rá, hogy az ülés mögötti légzsák ki legyen kapcsolva. Érdemes arra is figyelni, hogy a 45 fokos dőlésszög ugyan biztonságos, de a baba gerincének nem a legideálisabb. Ezen segítenek az ülésekbe szerelt és külön kapható gerinctámasztó ékek.

Az I-es csoport ülései ötpontos övvel rendelkeznek, a II-es és III-as csoport ülései pedig az üléshez tartozó hárompontos övet használják rögzítésére. Fontos, hogy az öv feszessége megfelelően legyen beállítva, ha túl laza, könnyen kicsúszhat belőle a gyerek. Emellett a fej- és oldalvédelemre is figyeljünk oda a lehető legnagyobb biztonság érdekében.

Korábban említettük, hogy a babahordozók kizárólag menetiránynak háttal szerelhetőek be. Érdemes ezt a megoldást a későbbiekben is alkalmazni, ha a gyerekülés alkalmas rá, frontális ütközéseknél ugyanis a gerinc és a nyakcsigolya védelme a legfontosabb. Azt viszont ne feledjük el, hogy ezekben a rendszerekben csak a hátsó ülésen utazhat a gyerek.

A témában készültek szakértői mélyinterjúk is Borhy Zsolttal. Ezeket itt találod:

[vc_custom_heading text=”Ajánlott termékek” font_container=”tag:h3|text_align:left”]
Megosztás


Mindjárt mutatom...